Den 5/10 2025 hade vi bostadsmöte i vår gemensamhetslokal på Harakärrsvägen.
Det var 19 närvarande och följande togs upp. Allt nedan är taget ur mötesprotokollet från bostadsmötet.
Området ska få en ny områdesförvaltare som börjar v.41.
Nytt bokningssystem till tvättstugan ska införas. Burlövs bostäder ska informera när det sätts igång.
Vi kommer att ta upp följande till kommande Bosamrådsmöte med Burlövs bostäder
– en boende kunde inte komma in i tvättstugan, fick vänta 90 min innan hen kunde komma in. Det hände en torsdag mitt på dagen, dörren gick i baklås, det har hänt två gånger. det är fel på dörren.
– det måste finnas ett journummer i tvättstugan
– bättre information från BB behövs angående takbytena. När kommer det att ske? Kan ni ge en preliminär tid så att vi vet.
– fukt i lokalen med tanke på läcka i taket i lokalen, risk för mögel.
– vi får informera takläggarna om läckan i taket
– hur är det med asbest i lokalen? Hur påverkar det oss?
– lampa på gaveln längs gångbanan på jämna sidan bakom tvättstugan har varit sönder länge
– gård 10-22 inga blommor på gården, det hade varit trevligt med någon urna eller någon rabatt med blommor.
– cykelställ på gård 71-77, det finns inget ställ på gården
– har man ingen blomlåda utanför fönstret ska man felanmäla för att kunna få en från BB.
– plank utanför lägenheterna på bottenvåningen. Den som kör gräsklippare har kört på planken
– önskan om att anlägga en boulebana på området lyfts
Till verksamhetsplanering 2026 inkom följande önskemål:
– kräftskiva i augusti
– en korvgrillning tillsammans med en containerdag
– en loppis/parkeringsloppis
– en HLR-kurs: man måste ha någon som är HLR-instruktör
Vänligen,
Styrelsen på LH-Harakärr
Christel Rodin (ordförande)
Cécile Tartar Jönsson (sekreterare)
Marie Struxgren (kassör)